Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Nytt Claas-servicepunkt i Harstad

Skal dekke deler av Nordland og Troms for Norwegian Agro.

Ifølge en pressemelding fra Claas-importør Norwegian Agro Machinery er K. Simonsen Storbilsenter AS i Harstad siste tilføyelse til lista over selskapets servicepunkter her til lands. Det nye servicepunktet vil dekke nordre del av Nordland, samt sørlige deler av Troms.

– Vi håper det her kan utvikle seg til å bli veldig bra. Personlig har jeg veldig tro på dette, og vi er veldig tente på oppgaven, uttaler en entusiastisk Kurt Simonsen, daglig leder i firmaet.

De ser nå fram til å utvikle verksteddrifta de allerede har i firmaet, hvor datteren Camilla leder roret.

– Det virker spennende å jobbe med merkevaren CLAAS. Jeg har snakka litt med andre i området her, og alle har troa på produktene og skryter veldig av det. Særlig slåtteutstyret får gode skussmål, fortsetter Simonsen.

Søker mekanikere

Simonsen har bygget opp to firmaer innen henholdsvis transport og verksteddrift. K. Simonsen Transport AS har vært i drift siden april 1995, mens K. Simonsen Storbilsenter har vært i drift siden september 2012. Begge holder til i et moderne og romslig bygg på hele 3 000 kvadratmeter.

Annonse

– Vi har et stort distrikt å dekke, og har ambisjoner om å starte opp med to mekanikere. I tillegg bygger vi opp en skikkelig servicevogn med alt av utstyr. Som mange andre steder i landet er utfordringen å få tak i dyktige folk, så kjenner du noen, tar vi gjerne imot tips. Spre ordet, oppfordrer Simonsen.

Støtte fra importøren

Daglig leder i Norwegian Agro Machinery, Michael Husfeldt, er på sin side svært fornøyd med avtalen med K. Simonsen Storbilsenter AS.

– Vi gleder oss mye til samarbeidet, og at vi nå får enda et viktig område dekket. Alle våre Claas-kunder i området er viktig for vår suksess og for framdriften for Claas i Norge. Vi vil fra Norwegian Agro Machinery støtte vårt nye servicepunkt i den kommende tida med alt de måtte behøve innenfor serviceutdanning, deler, servicerådgivning, markedsføring og produktutdanning. Parallelt med etableringen av servicepunktet i Harstad jobber vi med å finne en løsning for salgsbiten i området, forteller Husfeldt.

Neste artikkel

Ansatt som presisjons-spesialist