Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Lanserer servicekonsept for eldre traktorer

A-K maskiner lanserer nytt servicekonsept med navnet Service 13+

Ettermarkedsdirektør Egil Iversen i A-K maskiner ( til høyre ) kunne sammen med administrerende direktør Erik Grefberg idag lansere et nye servicekonsept for eldre traktorer
Ettermarkedsdirektør Egil Iversen i A-K maskiner ( til høyre ) kunne sammen med administrerende direktør Erik Grefberg idag lansere et nye servicekonsept for eldre traktorer

A-K maskiner kunne mandag presentere sitt nye konsept, som får det klingende navnet Service 13+. Tjenesten går i korte trekk ut på å tilby faste lave priser ved service av en Case IH eller New-Holland traktor som er 13 år eller eldre.

I praksis går deleprisene ned med 25-30% når de inngår i en Service 13+ jobb og timeprisen er også lavere enn ordinær timepris.

A-K sitt mål med dette er å sikre kunden en forutsigbarhet for at traktorer de leverer vil være en sikker investering også i det lange løp. Kundene vil få en effekt ved at dokumentert ettersyn på et merkeverksted vil gi en positiv utslag på annenhåndsverdien, i tillegg til den umiddelbare effekten av at ting er ettersett av faglærte mekanikere.

- Med dette møter vi de ønsker kundene våre har kommet med rundt en bedre prising av tjenester til eldre traktorer. Vi har selvsagt full forståelse for at enkelte kunder ønsker å utføre servicearbeider selv. Det finnes også en mengde dyktige frittstående verksteder, men likevel vet vi at dette er noe mange kunder har etterspurt, og de blir nå hørt forteller ettermarkedsdirektør Egil Iversen i A-K maskiner.

Med egen, ny logo er dette et konsept som vil få betydning for kundene. Kundene har ifølge A-K etterspurt bedre prising av verkstedtjenester til eldre traktorer
Med egen, ny logo er dette et konsept som vil få betydning for kundene. Kundene har ifølge A-K etterspurt bedre prising av verkstedtjenester til eldre traktorer

Dokumentert trygghet

- Det er også verdt å merke seg at opplysningene om utførte arbeider vil bli lagret av oss, og følger maskinen, ved eventuelt videresalg. Det betyr at du i praksis kan dokumentere at traktoren har fått fagmessig ettersyn forteller Iversen.

-Vi ser at eierne av nyere traktorer bruker våre verkstedtjenester for å holde maskinene i orden. Men når traktorene blir eldre, så ser vi dessverre sjelden at disse traktorene besøker våre verksteder forteller Iversen videre.

Annonse

- Skal en maskin fungere, må det service og ettersyn til. Når vi ser at de litt eldre og godt brukte traktorene også er forsynt med masse elektronikk og teknologi,er det viktig å tilpasse oss sånn at våre tjenester er i tråd med det markedet har behov for. Det gjør vi nå, forteller administrerende direktør Erik Grefberg i A-K maskiner.

Samarbeid gir styrke.

Grefberg forteller videre at det er viktig for å få fram at dette er et samarbeid mellom CHN sentralt, de lokale forhandlerne i A-K kjeden og A-K sentralt.

-Målsetningen er å sørge for at det blir trygt og forutsigbart å eie en CNH-traktor, enten det er snakk om Case-IH eller New-Holland, selv om den drar litt på årene forteller Grefberg.

Han trekker videre fram at dette er noe de har brukt mye tid på å komme opp med en god løsning på.

- Vi har vel i hovedsak sett til bilbransjen, der det er fullt mulig å få fastpriser på servicearbeider selv om bilen din er blitt noen år gammel Det er vel ingen grunn til ikke å kunne løse det på samme måten for kunder innen traktor segmentet, og det gjør vi altså nå avlutter Grefberg, som altså er først ute med et eget servicekonsept for eldre traktorer.

Neste artikkel

New Holland utsetter produksjonen